Eskişehir klima servisi, geniş bir yelpazeye yayılan iklimlendirme çözümleri konusunda derin bilgi ve geniş tecrübeye sahip olan uzman ekibimizle, ev kullanımından sanayi tipi klimalara kadar her çeşit klima sisteminin ihtiyaç duyduğu servis hizmetlerini sunmaktadır. Müşterilerimizin ihtiyaçlarına en hızlı ve etkin şekilde yanıt verebilmek amacıyla oluşturduğumuz teknik birimlerimiz, her bir hizmeti büyük bir özenle yerine getirir.
Klimalar, bugün birçok evde yerini almış, önemli ihtiyaçlardan biri olarak sayılabilir. 4 mevsim kullanılabilen cihazlar yazın bunaltıcı sıcaklardan kış aylarında ise dondurucu soğuklardan etkilenmemenizi sağlar. Konforlu bir yaşam için çok önemli bir yeri olan klimalarda en ufak arızada bile uzman desteği almak şarttır. Eskişehir klima servisi Mevsim İklimlendirme, titiz işçilik ve garantili bakım onarım, tamir- montaj, demontaj, yedek parça konularında hizmet verir.
Eskişehir klima tamircileri olarak ilk günden bu yana verdiğimiz güvenli, çözüm odaklı hizmetlerimizde duvar tipi klima, duvar tipi split klima, multi split klima, salon tipi klima, kaset tipi klima, yer tipi klima, tavan tipi klima, kanallı klima, dış üniteler, vrv sistemleri, vrf klima, merkezi sistem klima servisi olarak her tip klima ve iklimlendirme cihazının tamirini, bakımını yedek parça teminini gerçekleştiriyoruz.
Eskişehir’in merkezi dışında tüm ilçelerine, köylerine ve çevre ilçelere kadar geniş bir hizmet ağı olan Mevsim İklimlendirme, zengin ir yedek parça deposuna sahiptir.
20 yıllık bir tecrübe ile çalışan Mevsim İklimlendirme her yeni teknolojiyi yakından takip etmekte, her cihazın teknolojisine erişim sağlamaktadır. Bu mantıkla hareket eden teknik ekiplerimiz en eski klimadan son model klimalara kadar müdahale edebilmektedir.
Eskişehir klima bakım servisi olarak, klimaların rutin bakımlarını sistemlerimize işlemekte, günü geldiğinde aksatmadan bakım işlemlerini yapmaktadır.
Klima bakım ustası olarak bakım kapsamında
Klimam ısıtmıyor, klimam soğutmuyor, klima gürültülü çalışıyor, klima su damlatıyor, klima kumandası çalışmıyor, klimam çalışmıyor gibi her şikayetinizde Eskişehir klima servisi Mevsim İklimlendirme’nin uzman ekibiyle iletişime geçerek destek talebinde bulunabilirsiniz.
Klimalarda sezonsal verimlilik , klimanın verimli olarak çalışıp çalışmadığını gösteren performans katsayısıdır.
Isı Pompası
Hava Kaynaklı Isı Pompası: ısıtma sisteminin çalışması için gerekli olan enerjiyi, dışarıya yerleştirilen pompalardan çekerek bina içine taşıyan sistemdir. Hava kaynaklı ısı pompaları monoblok veya split olarak imal edilebilirler.
Hava kaynaklı ısı pompalarının tercih edilmesinin en önemli sebeplerinden biri çevreye karşı hiçbir zararı olmaması ve fosil yakıtlar yerine havanın enerjisinin kullanılmasıdır.
Havadan Suya Isı Pompası nasıl çalışır?
Havadan ısı pompalarının kaynağı doğadaki sınırsız enerji kaynağı olan havadır. Bu sebeple bu pompaların belirli bir oranda kaynağı olmadığı için sürekli değişken COP değerinde çalışır. enerji havadan alınır ve binanın içerisine taşınır. Mekanın ısısı kumanda vasıtası ile kontrol edilebilir.
Havadan Suya ısı pompalarının avantajları;
Tek bir dış üniteye bağlı birden çok split klimanın olduğu sisteme verilen addır. Bu tip sistemlere tam 8 adet klima eklenebileceği için aynı anda birçok mekanı kusursuz şekilde iklimlendirebilirsiniz.
Multi split klimalar spor salonlarda, iş merkezlerinde, otellerde, restoranlarda, dairelerde, mağazalarda, düğün salonlarında, kongre merkezlerinde, okullarda, kapalı eğlence mekanlarında, sosyal tesislerde tercih edilebilir.
Bir kanaldan tüm klimaları yönetebilirsiniz
Kurulumu da kullanımı da bakım işleri de kolaydır
Sessiz çalışır
Dış ünitelere yer arama sorununu ortadan kaldırır.
Multi ve split klima ile VRF sisteminin kapladıkları yer açısından kıyaslanması
Klima sistemleri, hangi teknolojiyle üretilse de sahip olduğu elektronik akşamların zamanla yıpranması, yanlış kurulum ve yanlış kullanımlar sonucunda zaman içerisinde arıza verebilen cihazlardır. Bu cihazlarda birçok mekanik veya elektronik arıza olabilir. Hatta birçok arıza sürerken klima çalışmaya devam edebilir. Ancak tek bir arızada klima tamamen çalışmayı durdurur. Bu da kompresör arızasıdır. Kompresör arızaları kaynağı, sebebi ne olursa olsun hemen çözülmelidir. Çünkü kompresör arızaları tüm sistemi etkileyerek diğer parçalara da hasar verebilir.
Klima kompresörleri elektrik sistemi veya mekanik kaynaklı arızalanabilir. Tüm arızalarda Mevsim İklimlendirme’nin profesyonel ekibine güvenle ulaşım sağlayabilir, adresinize teknik destek talebi oluşturabilirsiniz.
Kompresörün Yanma Sebepleri
Verim Kaybı Sebepleri
Gürültülü Çalışma Sebepleri
Kombi, klima gibi iklimlendirme cihazlarında sistemde bir arıza olduğunu en net gösteren durumlardan biri cihazın yüksek sesle çalışmaya başlamasıdır. Klimalarda dış üniteden yüksek ses geliyor gibi şikayetleriniz varsa siz de klima kompresör arızası yaşıyor olabilirsiniz.
Kompresörün gürültülü çalışmasına sebep olabilecek faktörler ise;
Kompresörün yerinden kayması,
Kasnağın gevşemesi
Yağ ve sıvı taşması gibi durumlar gürültülü çalışmaya sebep olabilir
Kompresörden Gelen Seslerin Sebepleri
Yatakların yeterince yağlanmaması veya aşırı yağlanması
Gereğinden fazla sıkı olan piston
Piston parçalarının veya yatakların gevşemesi
Valflerin kırılması
Kompresörden gelen ve tehlike işareti olmayan sesler;
Klimanız hiç çalışmıyorsa;
Klimada hiçbir hareketlilik yoksa klimaya enerji gelmiyor olabilir veya ekovar, fan motoru parçalarında bir arıza yaşanıyor olabilir. En sık görülen durum ise kumandalı klimalarda sorunun kaynağının kumanda olmasıdır. Kumandanın pilinin bitmesi, alıcı veya vericisinin bozulması sebebiyle klimalar çalışmıyor olabilir.
Klima çalışıyor ama içeriyi soğutmuyor / ısıtmıyorsa;
Bu durumda klimanın ekovat termiği, ekovar rölesi, ekovar daimi arızalı olabilir.
Termostat arızalanmış olabilir
Klima kompresörü kalkış yapmıyor termik attırıyor
Daimi veya ilk kalkınma kondansatörleri bozulmuş olabilir
Röle arızalanmış olabilir, kompresör bozulmuş olabilir
Klimaya fazla gaz verilmiş olabilir
Klima çalışınca sigorta atıyor
Kablolarda kısa devre olabilir veya kablolar yerinden çıkmış olabilir
Kompresör sargılarında, fan motoru sargılarında kısa devre olabilir
Klima çalışıyor ama ısıtmıyor / soğutmuyor
Ekovat gaz basmıyor olabilir
Nemden veya pisliklerden sebep sistem tıkanmış olabilir
Gaz kaçağı olabilir
Klima çalışırken çok ses çıkarıyor
Ekovatın vidalarında gevşeme olabilir,
Fan motorunun rulmanları, burçları yıpranmış, arızalanmış olabilir
Ayrıca klimanın dış ünitesinden zaman zaman buhar çıkıyorsa bunun sebebi defrost esnasında suyun buharlaşması olabilir.
Klimaların haftada bir defa;
Ayda bir yapılacak bakımlarda;
Yılda bir yapılacak bakımlarda;
İç Ünitelerin dış temizliği, filtre temizliği, gaz kaçak kontrolü, bağlantı kontrolleri, elektronik akşamların kontrolü, kart temizliği işlemleri yapılır.
Basınçlandırma ile Kaçak Testi
Klimaların kurulumunda ilk yapılacak işlerden biri basınçlandırma ile gaz kaçak tespiti yapılmasıdır.
Sabun Köpüğü ile Kaçak Testi
Sabun köpüğü kullanmak ise en bilinen gaz kaçağı bulma yöntemlerinden biridir. suyun sabunla karıştırılıp ortaya çıkarılan köpüğün bağlantı noktalarına sürülmesi ile kaçak olup olmadığı kontrol edilir.
Elektronik Detektörler ile Kaçak Testi
Elektronik gaz kaçağı tespit cihazları, kaçakların belirlenmesinde kullanılan en güvenilir araçlardan biridir. Sadece bu iş için özel geliştirilen cihazlar, her özellikte gazı ayırt ederek kaçak var mı yok mu onu belirler.
Vakum ve gaz şarjı sırasında kompresör kesinlikle çalıştırılmamalıdır.
• 1/2 saat vakum yapılır.
• Aparattaki gaz basıncı rezistans vasıtasıyla 10-12 atmosfere çıkarılır.(7-8 atmosferden aşağıya olmaz.)Gaz vanası birden açılarak gazın tamamı birden verilir. Aksi taktirde gaz aniden buharlaşacağından istenilen miktarı şarj etmek mümkün olmaz.
• Eğer gaz şarj aparatı kapasitesi 1Kg ise önce 1Kg gaz şarj edilir. Geri kalan 400gr gazı şarj etmek için aparat 400 gr gaz ile doldurulur.400gr gazı şarj etmek için aparattaki gaz ısıtıcıyla ısıtılır 400 gr bir defada verilir. Fazla gaz verilirse soğutma verimi düşer. Gazın tamamı verilip sistem içinde gazın yayılması beklenmeden kompresör çalıştırılmamalıdır.
Soğutucu akışkanlarla çalışırken eldiven ve koruyucu gözlükler giyilmelidir.
Genel bir deyişle, ilave edilmesi gereken şarj miktarı büyüdükçe sıvı şarjı eğilimi artmaktadır. Şarj miktarı azaldıkça veya gerekli şarj miktarındaki hassasiyet arttıkça buhar şarjına gereksinim artar.
Soğutucu akışkanı sıvı veya buhar halinde sisteme sokarak şarj yapmak mümkündür.
Kompresör kapalı olduğunda sistemin yüksek basınç tarafına sıvı doldurulabilir. Kompresör çalışırken buhar halindeki soğutucu akışkan sistemin alçak basınç tarafına şarj edilir.
Hem sıvı hem de buhar halinde soğutucu akışkan içeren kaplarda olduğu gibi, soğutucu akışkan silindiri üstte buhar ve altta sıvı içermektedir. Sıvı soğutucu ile tamamen doldurulan bir silindir gerçekte % 80'den fazla dolu değildir. Bu güvenlik için yapılır. Sıvı veya buhar soğutucu akışkanı silindirden almanın yolu kullanılan silindirin tipine bağlıdır. Kullanılıp atılan silindirleri dik durumda sisteme şarj ettiğimizde doymuş soğutucu akışkan buharı sisteme girer Silindiri ters döndürülüp şarj yaptığımızda, doymuş soğutucu akışkan sıvı sisteme girer.
Tam doldurma gerektiren bir sistemde buhar şarjı yapılacağı zaman, ölçü manifoldunu sisteme normal yolla bağlayın. Eğer sistem boşaltılmamış ve suyu alınmamışsa öncelikle bunu yapın. Sonra servis hortumunu soğutucu silindire bağlayın. Sistem kompresörü kapalı halde ve manifold hortumlarındaki hava boşaltıldıktan sonra soğutucu silindir vanasını ve yüksek ve düşük basınç manifold vanalarını açın. Soğutucu akışkan terazisini veya dolum yaptığınız silindiri gözetleyin. Eğer soğutucu akışkan artık sisteme girmiyorsa veya çok yavaş giriyorsa yüksek basınç manifoldunu kapatın ve alçak basınç vanası ile şarj edin.
Eğer tam dolumdan daha azı sisteme pasifçe girdiyse, dolum işlemini tamamlamak
için sistem kompresörünü çalıştırın. Kompresör bir kez çalıştığında, soğutucu silindiri soğumaya başlar ve hatta dış kısmı buzlanabilir. Dolum hızı bu noktada yavaşlar. Eğer dolum çok yavaş ilerlerse silindiri maksimum 50 C'ye kadar ısıtın.
Sıvı şarjı, buhar şarjından çok daha hızlı ilerler. Bu sıvı soğutucu akışkan yoğunluğunun buhar yoğunluğundan çok daha fazla olduğundandır Örneğin, normal oda sıcaklığında R-22, doymuş sıvı hali, doymuş buhar halinden 30 kez daha yoğundur. Bu aynı doldurma hortumunun, her bir dakikada, buhardan çok daha fazla sıvıyı ulaştırdığı anlamına gelir. Sıvı şarjı kompresör kapalıyken daima sistemin yüksek tarafından yapılır. Manifold hortumlarının havası alındıktan sonra, soğutucu silindir vanası ve yüksek basınç manifold vanası açılır. Koşullar tamam olduğunda, bütün şarj bu yolla tamamlanır. Tam şarja ulaşılamıyorsa, soğutucu akışkanın terazisini veya doldurma silindirini gözleyin. Soğutucu akışkan akışı çok yavaş veya damla damla veya durmuşsa yüksek basınç ve soğutucu silindir vanalarını kapayın. Sonra soğutucu akışkan silindirini dik tutun ve geri kalan şarjı kompresör çalışırken sistemin alçak tarafından buhar girişi ile tamamlayın.
Küçük miktarlarda soğutucu akışkan şarjının doğru yöntemi şarj silindiri kullanmaktır. Birkaç kg soğutucu akışkan içeren sistemlerin tamamıyla şarj edilmesinde iyi çalışır. Şarj silindiri, soğutucu akışkan seviyesinin şarj silindirinde görülebilmesine müsaade eder. Silindir üzerindeki işaretler doldurulan akışkan miktarının doğru olmasının kontrolüne yarar.
Bir sisteme tam şarjı monte etmek, şarj silindiri için çok büyüktür ve en iyi ağırlıkla yapılır. Hassas bir soğutucu akışkan şarj terazisi önerilir.
İşlemler
Vakum işlemi biten ve devreye bağlı olan manifoldun alçak basınç tarafındaki valfin (mavi) kapalı olduğundan emin olunuz.
Vakum pompasını sarı hortumdan ayırın ve buraya soğutucu akışkan tüpünü bağlayınız.
Tüp valfini 1/4 tur çevirerek açın ve orta sarı hortumun manifoid tarafındaki ucunu 2-3 savjve için gevşetin. Böylelikle orta sarı hortum içindeki hava tahliye edilmiş ve bu hava sisteme girmemiş (pürjing işlemi) olur.
Manifold alçak basınç tarafı (mavi) valfi açınız. Ardından tüp valfini azar azar açarak kontrollü bir şekilde devreye gaz veriniz.
Şarj dolum işlemi bittikten sonra tüp valfini kapatınız ve kaçak arama işlemi yapın Kaçağı varsa giderin ve aynı işlemleri yapınız.
Alçak basınç manometresindeki ibrede düşme olmuyorsa (Bu bekleme süresi en az 1 saat olmalıdır) servis körleme (pınçh off pense) işlemini yapın ve adaptörü manifoldu tüpü çıkarıp servis ucunu kaynatınız.
Gaz Dolumda Kullanılan Cihazlar
1.Elektronik Terazi ve Şarj Silindiri
Klima cihazları üreten birçok firma, ürünlerinde kullandıkları soğutucu akışkanı ve miktarını ya teknik kataloglarında ya da cihaz üzerinde bir etikette belirtir. Cihazlara şarj edilen soğutucu akışkan miktarı sistemin verimi ve güvenliği açısından çok önemlidir. Çünkü, bazı cihazlarda 5-10 gram soğutucu akışkan fazlalığı cihazın verimsiz çalışmasının yanında arızalanmasına bile neden olmaktadır. Bundan dolayı gaz dolumu (şarjı) hassasiyet ve özen isteyen bir iştir. Gaz şarjında elektronik terazi veya şarj silindiri kullanılması güvenli sayılabilecek tekniklerdendir. Elektronik terazi kullanımı oldukça basittir ve hatasız dolum için oldukça güvenilirdir. Her türlü soğutucu akışkanın şarjında kullanılacağı gibi gram mertebesinde hassas dolum imkanı sağlar. Diğer taraftan şarj silindirinden dolum yapılacak gaz miktarı, ortam sıcaklığı ile ilgilidir ve bu silindir üzerindeki miktar göstergesinden doğru olarak ayarlanmalıdır.
Pille çalışan elektronik bir model tercih edilir. Şarj hassasiyeti, tasarlanan toplam sistem şarjının %1'i içinde olmalıdır. Bu nedenle, ölçek sistem büyüklüğüne uymalıdır.
Banyo veya sebze terazilerini soğutucu akışkan şarjı için asla kullanmayın. Sistemi doldurmadan önce, başlangıçtaki soğutucu akışkan ağırlığını bulun ve sonra da hesaplayarak istenen son ağırlığını yazın. İstenen ağırlığa gelindiğinde şarj tamamlanmıştır. Bazı elektronik soğutucu akışkan tartıları sisteme giren şarj miktarını doğrudan okuyabileceğiniz gibi bu hesaplamayı sizin için yapar. Bazısı önceden belirtilmiş bir soğutucu akışkan miktarını otomatik olarak verir ve bu miktar sisteme girdiğinde kapanır.
2.Gözetleme Camı ile
Doğru akışkan şarjı yapılmış soğutma sistemlerinde, sıvı soğutucu akışkanın genleşme valflerine akışı her zaman kabarcıksız olmalıdır. Gözetleme camında kabarcıklar görülüyorsa sistem eksik soğutucu akışkanla çalışıyor demektir. Sisteme bir miktar soğutucu akışkanla çalışıyor demektir. Sisteme kabarcık kaybolana kadar yavaş yavaş soğutucu akışkan şarj edilir. Çalışma basınçları kararlı hale geldiğinde gözetleme camına bakılır, yöntem genellikle çalışan bir sistemin akışkan miktarını tespit etmekte kullanılmaktadır.
COOL (Soğutma modu): Ortamın ısısını düşürmek için kullanılan, ardından bu havayı sürdürmeyi sağlayan sistemdir.
AUTO (Otomatik çalışma modu): Otomatik çalışma modudur. Odanın ısısını belirlenen ısı seviyesinde tutar.
DRY (Kurutma ve nem alma modu): Nem alma modudur. Klima odanın nemini alarak ortamı kurutur ve yavaş yavaş da soğumasını sağlar.
FAN (Fan modu): Soğutucunun klimaları çalışarak odanın havasını devir daim ettirir. Bu şekilde filtreler havayı sabit devirir.
AUTO FAN (Otamatik fan): Fan devresinin otomatik çalıştığı devredir. Odanın sıcaklığına göre fanın hızı otomatik belirlenir.
SLEEP (Uyku modu): Uyku modunda klima yedi saat boyunca ayarlanan modda çalışıp ardından kapanacaktır. Bu şekilde klimanın sağladığı ısı seviyesiyle geceyi rahat geçirebileceksiniz.
TIMER (Zaman ölçer): Zamanlayıcı özelliğini ifade eden terimdir. Bu özellik sayesinde klimanın açılma ve kapanma saatlerini belirleyebilir. Eve gelmeden yarım saat önce klimanın açılıp ortamı ısıtmasını veya soğutmasını sağlayabilirsiniz.
SPLİT: kelime anlamı ayrıktır. Klimanın iki ayrı üniteden oluştuğunu anlatan terimdir.
HEAT PUMP: bu terimin kullanıldığı klimalar havayı elektrik enerjisiyle ısıtmaz, dışarının sıcağını içeriye alarak içeriyi ısıtır.
KOMPRESÖR: Soğutucu akışkanı kondensere pompalayan parçadır
EVAPARATÖR: bu parça soğutucu akışkanı sıvıdan gaz hale çeviren parçadır.
KONDANSER: soğutucu akışkanın gaz olarak girip sıvı olarak çıktığı parçadır.
BTU: bir saatte ortamdan taşınan sıcaklığı ifade eder.
DEFROST: Dışarının hava sıcaklıkları çok düşükken içerisi ısıtılmaya çalışılıyorsa dış ünitede yer yer donmalar olabilir. Isıtmanın sorunsuz devam edebilesi için buz tabakalarının eritilmesi gerekir. Bu eritme işlemine defrost denir.
ISI: ısı bir enerji türüdür.
SICAKLIK: maddenin ısı sıcaklığıdır.
AĞIRLIK: Bir cisme yer çekiminin uyguladığı kuvvettir.
HACİM: dolu bir kaptan taşan miktardır.
ÖZGÜL HACİM: birim hacmin ağırlığıdır.
DUYULUR ISI: bir maddenin sahip olduğu sıcaklığı değiştiren ısıya denir.
KURU TERMOMETRE SICAKLIĞI: termometre üzerinde gördüğünüz sıcaklıktır.
YAŞ TERMOMETRE SICAKLIĞI: Hissedilen sıcaklıktır. Islak pamuğun termometreye sarılması ile ölçülür.
BAĞIL NEM: bir sıcaklık seviyesinde havadaki su buharının o sıcaklıkta havadaki maksimum buhara olan oranıdır.
ISI TRANSFERİ: Isının bir yerden başka bir yere taşınmasıdır.
İletimle: direk temasla taşınma işlemidir.
Taşınımla : Gaz veya sıvı akışkanlarda moleküllerin mikroskobik hareketleri sonucu olan ısı geçiş şeklidir.
Radyasyon: Madde karışmadan bir cisimden diğerine enerji geçişi dalga hareketi ile meydana gelir.
Bir soğutma çevriminde ısının bir ortamdan alınıp başka bir ortama nakledilmesinde ara madde olarak yararlanılan soğutucu akışkanlar ısı alış verişini genellikle sıvı halden buhar haline (Soğutucu–Evaporatör devresinde) ve buhar halden sıvı haline (Yoğuşturucu– Kondenser devresi) dönüşerek sağlarlar. Bu durum bilhassa buhar sıkıştırma çevrimlerinde geçerlidir. Soğutucu akışkanların, yukarıda tarif edilen görevleri ekonomik ve güvenilir bir şekilde yerine getirebilmesi için bazı kimyasal ve fiziksel özelliklere sahip olmaları gerekir.
Bu cihaz sistem çalışma basınçlarının ölçülmesinde, soğutucu akışkanın eklenip eksiltilmesinde, yağ eklenmesinde, yoğuşmayan gazların sistemden temizlenmesinde kullanılır. Diğer taraftan kompresörün by-pass edilmesine ve sistem şartlarının analizine imkân verir. Servis veya test etme manifoldu, resimde görüldüğü gibi üzerinde emme ve şarj basınç göstergelerinin bağlı olduğu, emme ve vakumlama servis valfleri ile dolum (şarj) girişi olan bir servis manifoldundan ibarettir. Manifoldun alt kısmında, cihaz emme servis valflerine (sol), soğutucu silindirine (ortada) ve cihaz boşaltma veya sıvı hattı valfine (sağ) bağlantı sağlayan hortum çıkışları bulunur.
Çoğu cihazda, renk kodu olarak emme tarafı göstergesi ve hortumu mavi, şarj tarafı göstergesi ve hortumu kırmızıdır. Orta veya soğutucu silindirine bağlı hortum ise sarı renktedir. Bu yöntem, hortumların karışarak cihaza zarar verilmesinin önlenmesinde çok yararlıdır. Bu teçhizatı asmak üzere manifold üzerinde bir de kanca vardır.
Emme servis vanası biraz açıldığında ve orta noktaya kadar açıldığında hem servis çıkışı hem de emme hattı açılacaktır. Gösterge manifoldundan değerler alınabilir.
Kompresörün bir kısım akışkanı soğutucu silindirden bir kısmını da sistemden çekmesiyle buhar şarjı mümkün olmaktadır.
Doldurma ve diğer işlemler için gösterge manifoldu bağlandığında ve çıkartıldığında sistem servis vanaları uygun pozisyonda olmalıdır. Burada, kompresör emme servis vanası vanası arka yüzeye oturmuştur, sistemin çalışması için normal pozisyondadır. Servis çıkışı kapalıdır ve emme hattı tam olarak açıktır.
Yeniden doldurma, sistem onarıldıktan ve sızdırmazlık testi yapılmasından sonra boşaltılmalı ve suyu alınmalıdır. Bu basamaklar tamamlandığında, soğutucu akışkan doldurulmalıdır.
KLİMA SİSTEMLERİ
Bir odayı yazın soğutmak için fazla yol vardır
Yaz gibi, ortam nemi artar ve kuru havanın soğuk hissettirdiği, nemli hava da daha sıcak hissettirerek derslerin sıcak ve boğucu algılanmasına neden olur.
Konvansiyonel sistemlerle, boyut karşı savaştan karşı savaşmaz, enerji ve elektrik israf olur.
Bir sıcaklık ayarlamasını nasıl ayarlayacağınızı.
Etrafımızdaki olarak bulunun otomatik olarak belirli miktarda nem su buharı. Havayı çok fazla kurutmak yalnız odanızı çok soğuk hissettirir (ısıtma derecesini gereksiz yere açmanıza), boğazından ve kullanımına uygun kurumasına yol açabilir. Mobilyalarınızı, ahşap zemin, kitaplarınızı ve tablolarınızı hazırlayabilirsiniz.
Klimalar özellikle yaz aylarınca ev, iş yerleri, hastaneler, okullar, avmler gibi aklınıza gelen her mekanda hayatı daha konforlu hale getiren cihazlardır. Kış ayların ısınma için alternatif yollar kullanılabilse de yaz için herkes için ortak nokta klima kullanımıdır.
Ortamın iklimini değiştirirken havasına da tesir eden klimalar, tabi ki her elektronik ürün gibi bakıma ihtiyaç duyarlar. Her zaman istediğiniz şekilde çalışabilecek bir klimaya sahip olmak istiyorsak klima bakımlarını aksatmadan yapmamız gerekir.
Klima bakımları ne sıklıkla yapılmalıdır?
Klimalar yılda en az iki kere donanımlı bir Eskişehir klima servisi tarafından kontrol edilmeli, bakımları yapılıp kullanıma o şartla devam edilmelidir. En az iki olarak düşünülmesinin sebebi ise bireysel veya ticari kullanımlar için bu bakım sayısının değişebilmesi durumudur.
Eğer klima ticari bir işletmede kullanılıyorsa bakımları yılda 3 veya 4 kez mutlaka tekrarlanmalıdır.
Klima bakımı yaptırmanın önemi
Klima bakımı,
cihazın performansının düşmemesi, her zaman aynı kalitede hava akışını sağlayabilmesi için kritik öneme sahiptir.
Sağlıklı bir ortamda olabilmeyi sağlar. Bakımsız klimalardan zamanla kötü kokular gelebilir, borularda biriken kalıntılar, kirler küfe bile sebep olup sağlığınızı tehlikeye atabilir.
Bakımı yapılmayan klima çok daha kolay arızalanır. Klima bakımı sayesinde parçalar arızaya sebep olmadan tespit edilip değiştirilebilir veya onarılabilir.
Mevsim İklimlendirme Eskişehir klimacı olarak klima bakım hizmetlerini deneyimli ve uzman kadrosuyla gerçekleştirir. Ticari ve bireysel klimalarda ustalarımız tarafından tüm parçalar kontrol edilir, klimanın konforu ve güvenliği sağlanır.
Eskişehir merkezi ve tüm çevre ilçelere ulaşabilen ekiplerimiz donanımlı mobil araçları sayesinde bakım anında tespit edilen ve değişim gereken parçaları da ekonomik fiyatlarla değiştirir.
Eskişehir klima servisleri olarak hizmet veren ekibimiz her marka klimanın her modeli için gereken bilgiye ve donanıma sahiptir
Eskişehir’de yer alan klima servisleri, klimaların bakım, onarım, montaj yaparlar. Klimalar, evlerde, ofislerde ve diğer işyerlerinde bulunan soğutma cihazlarıdır. Klima servisleri, klimaların çalışma prensiplerini, farklı tasarımlarını ve çeşitlerini bilerek, klimaların verimli bir şekilde çalışmasını sağlarlar.
Klima servisleri, klimaların periyodik bakımını yaparlar. Bu bakım, klimaların düzenli olarak temizlenmesi, filtrelerin değiştirilmesi, sızdırmazlık kontrollerinin yapılması ve gerektiğinde yedek parça değişiminin yapılması gibi işlemleri içerir. Bu bakım işlemleri, klimaların verimli çalışmasını ve uzun ömürlü olmasını sağlar.
Eskişehir klima tamiri ustaları, klimaların arızalarını tespit eder ve onarım işlemlerini yaparlar. Klimaların arızaları, genellikle sızdırmazlık problemleri, motor arızaları, kontrol paneli arızaları ve elektrik problemleri gibi nedenlerden kaynaklanabilir. Klima servisleri, arızaları tespit ettikten sonra, gerekli onarım işlemlerini yaparak, klimaların verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.
Eskişehir klima montaj servisleri, ayrıca, klimaların taşınma ve montaj işlemlerini de yaparlar. Bu işlemler, genellikle, klimaların evden çıkarılması veya yeni bir evde teslim edilmesi gibi durumlarda yapılır. Klima servisleri, klimaların hassas bir şekilde paketlenmesini ve taşınmasını sağlar. Bu sayede, klimalar hasar görmeden taşınır ve yeni yerlerine monte edilir.
Split klima montajı, evlerde ya da işyerlerinde klima sistemlerinin kurulması işlemidir. Split klima sistemleri, iç ve dış birimlerden oluşur. İç birim, evde ya da işyerinde bulunur ve hava filtreleri, sıvı soğutucu buharı üreten kompresör ve diğer elektronik bileşenlerden oluşur. Dış birim ise, evin dışında bulunur ve hava filtreleri, kompresör ve diğer elektronik bileşenlerden oluşur.
Split klima montajı için aşağıdaki adımlar takip edilir:
Öncelikle, split klima sisteminin hangi odada kurulacağı belirlenir. Klima sisteminin etkili bir şekilde çalışması için, oda içerisinde yeterli hava akışının olması gerekir.
İç birimin montajı için uygun bir yer belirlenir. İç birim, genellikle duvarın altında ya da tavanın üstünde montaj edilir.
İç birimin montajı için gerekli olan delikler açılır. Bu delikler, genellikle duvarın altında ya da tavanın üstünde açılır ve klima sisteminin hava çıkış borularının geçeceği yerlerdir.
İç birimin hava çıkış boruları, dış birime bağlanır. Dış birim, genellikle evin dışında bulunan bir yerde yer alır ve hava çıkış borularının bağlanacağı yerleri içerir.
Dış birimin elektrik bağlantıları yapılır. Bu işlem, genellikle elektrikçi tarafından yapılır ve klima sisteminin güç kaynağını sağlar.
Klima sistemi, test edilerek çalışır hale getirilir. Bu işlem, klima sisteminin doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığının kontrol edilmesi için yapılır.
Klima kartı, klimaların elektronik bileşenlerinden biridir. Klima kartları, klimaların çalışmasını kontrol eden ve sıcaklık ayarlarını yapmaya yarayan bileşenlerdir. Klima kartları, zaman içerisinde arıza yapabilir ve tamir edilmesi gerekir.
Klima kart tamiri için aşağıdaki adımlar takip edilir:
Öncelikle, klima kartının arızalı olduğu belirlenir. Klima kartı arızası, genellikle klimanın çalışmaması, sıcaklık ayarlarının yapılamaması gibi belirtilerle anlaşılır.
Klima kartının bulunduğu yer tespit edilir. Klima kartı, genellikle klimanın iç biriminde bulunur ve kolayca ulaşılabilir bir yerdedir.
Klima kartı, çıkarılır. Klima kartı, genellikle vidalar yardımıyla tutturulur ve bu vidalar çıkarılarak kart çıkarılır.
Klima kartı, temizlenir. Klima kartı çıkarıldıktan sonra, toz ve kirlerden arındırılır. Bu işlem, klima kartının daha verimli bir şekilde çalışmasını sağlar.
Klima kartı, tamir edilir. Klima kartı tamir edilirken, kartın içerisinde bulunan elektronik bileşenler kontrol edilir. Arızalı olan bileşenler değiştirilir ve kart tekrar çalışır hale getirilir.
Klima kartı, tekrar monte edilir. Klima kartı tamir edildikten sonra, kart tekrar klimanın iç birimine monte edilir. Bu işlemde, vidalar yardımıyla kart yerine yerleştirilir.
Klima sistemi, test edilir. Klima kartı tamir edildikten sonra, klima sistemi test edilir ve klimanın doğru bir şekilde çalışıp çalışmadığı kontrol edilir. Her marka klima sahibinin Eskişehir klima kart tamiri için güvenilir servis arayışına Mevsim İklimlendirme olarak cevap verebilmekteyiz.
Klimalar, her elektronik cihazda olduğu gibi dönem dönem bakıma ihtiyaç duyan cihazlardır. En son teknoloji klimadan en eski modele kadar her cihazı mutlaka mevsim geçişlerinde bakıma sokmalı ve gereken hizmetin alınmasını sağlamalısınız.
Klima bakımı profesyonel klima servisleri tarafından yapılması gereken bir işlemdir. Bizler Mevsim İklimlendirme olarak profesyonel teknik kadromuzla klima bakımında destekçiniz oluyoruz. Klima bakımı kapsamında yaptığımız birkaç işlemden bahsedecek olursak;
Dış ünitede ve iç ünitede ayrı ayrı işlemler yapılır.
Dış ünitenin bakımında;
Dış temizliği, serpantin temizliği, iç temizliği, kaçak kontrolü, elektronik bağlantılar ve akşamların kontrolü, fan ve mekanik parçaların kontrolü kademe kademe sağlanır.
İç ünite bakımında ise;
Cihazın dışı ve içi temizlenir, filtreler temizlenir, serpantin temizlenir, klima gazı kontrol edilir ve elektrik ile mekanik tesisatlar temizlenerek işlem tamamlanır.
Ayrıca klimanın boru ve drenaj hatları kontrol edilir ve cihaz çalıştırılarak değerler kaydedilir.
Soğutma sistemlerinde, sorunların tespiti ve giderilmesinde servis teknisyenin iyi derecede elektrik ve mekanik bilgisine ihtiyacı vardır. Zincirin halkalarını kolayca birleştirmeli, bozuk halkayı bulup ayırabilmelidir. Çok basit gibi olan bu ayrıntı sürekli kendini geliştiren teknisyenlerin başarabileceği bir konudur. Çoğu zaman ilk serviste arızanın ancak birinci aşaması belirlenebilir. Oysa arızanın sebebi, derin bir detayda gizli olabilir.
Örneğin: Bir soğutucu ünitede, kompresör motor sargıları yanmıştır. Toprağa kaçak vardır ve sigortalar atmıştır. Bu durumdan, arıza sebebi olarak elektrik şebeke problemi, çok bilinen bir ifade ile “Şebeke voltajında dalgalanma” düşünülebilir. Fakat kompresör yanmasının sebebi, diğer sistem problemlerinden meydana gelmiş de olabilir. Bunlar;
1- Düşük evaporatör hava / su akışı ile karlanma, buzlanma ve buna bağlı likid dönmesi.
2- Kontrol devresi ölçme elemanları (sensörler) hatalı çalışıyor olması.
3- Düşük kondenser hava / su akışına bağlı yüksek kompresör çıkış basıncı ve buna bağlı, yağ içinde asit oluşumu söz konusu olabilir.
Kompresöre likit dönmesine bağlı yataklarda yağ filmi yırtılması, kompresör ana yataklarının bozulması, boşluklarının artması söz konusu olabilir. Böylece dağılan yataklardan dolayı rotor, statörün üzerine düşerek sürtmesine, sargı hasarlanmasına ve yanmasına neden olmuş olabilir. Görüldüğü gibi, sorun arama ve giderme yöntemlerini sistem olarak algılamak ve uygulamak çok önemlidir.
Bu yazıda bahsedilen konular sadece bilgilendirme amaçlıdır. Tüm elektrikli aletler de olduğu gibi klimalarda da olası arıza çözümü esnasında dikkat edilmezse ciddi kazalar olabilmektedir. Daha önce bu tür tecrübeleriniz yoksa müdahale etmeden önce bize veya klimanızın yetkili servisine danışınız.
Klimalar dört mevsim boyunca alanın iklimlendirilmesinde en hızlı ve etkili çözümü sunan cihazlardır. Yaz aylarının bunaltıcı sıcaklarında en çok akla gelse de kış aylarında da özellikle hızla ısıtmak istediğiniz alanlarda çok etkilidir. Bu konforlu cihazlar tabi ki zaman zaman arızalarla karşımıza çıkabilir.
Klimalar mekanik ve elektronik birçok aksama sahiptir. Bu sebeple klima arızası denildiğinde akla bu iki seçenek gelmelidir. Hepimizin başına gelebilecek, Eskişehir klima servisi olan ekibimize sıklıkla gelen arıza bildirimlerinden birkaç örnek vermek gerekirse;
Klimanızda yaşadığınız arıza ister bu belirttiklerimizden olsun ister farklı olsun her türlü sorun için 7 gün 24 saat Mevsim İklimlendirme ile iletişime geçebilirsiniz.
Mevsim iklimlendirme, Eskişehir klima servisi olarak 7 gün 24 saat hizmet vermektedir. Klima montajı, tamir, bakım, onarım ve yedek parça temini gibi tüm servis hizmetlerini veren ekibimiz, hangi marka hangi model olursa olsun her klimayı yakından tanımaktadır. Sahip olduğumuz profesyonel ekipmanlar ile arızaları kolayca tespit edebilen klima tekik servis ekibimiz, sorunun kaynağına en doğru şekilde müdahale eder.
Klimalarınız çalışmıyor, çalışırken soğutmuyor veya ısıtmıyorsa, kumandası arızalıysa, klimadan kötü koku geliyorsa, su akıtıyorsa, buz tutuyorsa ve bunlar gibi eski verimini kaybettiğine işaret eden sorunlar çıkartıyorsa klimanız için tamir, bakım zamanı gelmiş demektir.
Yaz kış iç mekanların iklimlendirilmesinde kullanılan klimaların kullanımının aynı randımanla sürebilmesi için mutlaka rutin aralıklarla bakımlarının yapılması gerekir. Buna filtre temizliği, arızalı veya arıza çıkarabilecek kadar yıpranmış parçaların tamiri veya değişimi işlemlerini kapsayacak detaylı bir süreç olarak bakılabilir. Bu noktada da bakım ve tamir için Eskişehir klima servisleri arasında en çok tercih edilen Mevsim İklimlendirme sizin yanınızda. Biz uzman ekibimizle klima bakımını yaptığımız firmaları rutin aralıklarla hatırlatmalarda bulunuyor, zamanı gelen klimalar için randevu oluşturup gereken tüm işlemleri yapıyoruz.
Verdiğimiz hizmetlerin niteliği, müşterilerimizin duydukları memnuniyetle bugüne kadar gelen Eskişehir klima servisi Mevsim İklimlendirme, her marka klima sahibine detaylı hizmet vermektedir.
Eskişehir’de yılların tecrübesi ile iklimlendirme hizmetleri üzerine uzmanlaşan Mevsim İklimlendirme, deneyimli kadrosu ve 20 yıllık tecrübesi ile sizlere en kaliteli ürün ve hizmeti sunmayı prensip haline getirmiştir. Endüstriyel, kurumsal ve kamusal alanda çözüm ortağı olarak çizgisini bozmayan, yenilenebilir, çağımızın teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve teknolojiyi kullanan bir şirket olmayı Devamı
Copyright © 2003-2021 Saruhan Web Ajans | Tüm Hakları Saklıdır.