Hizmetlerimiz

Cnc Hidrolik Yağ Soğutma Ünitesi

 

CNC HİDROLİK YAĞ SOĞUTMA ÜNİTESİ

 

 

 

HİDROLİK SIVILAR ve SİSTEMİN KORUNMASI

 

Güç aktarımı yeteneklerinin yanısıra mineral yağlar aşağıdaki nedenlerden ötürü hidrolik sistemler için ideal sıvılardır:

 

YAĞLAMA: Devre içerisindeki hareketli parçaları yağlarlar: pompalar, motorlar, valfler; bu ise uygun akış karakteristiklerine ve aşınma önleyici özelliklere sahip bir yağ gerektirir.

 

SOĞUTMA: Sistemde oluşan ısıyı dağıtır; burada viskozite önemli bir kriterdir;

 

KORUMA: Sistemi korozyondan korur , pompalar, motorlar ve valfler gibi hareketli parçaları aşınmadan korur

 

 

CNC HİDROLİK YAĞ SOĞUTUCU

 

Uygun eşanjör seçimi ,aşağıdaki temel bilgilere göre dikkatli mühendislik çalışması ve bilgisayar programı ile yapılır.

-Belirlenen sıcaklıkta yağ tip ve vizkozite, yağ debisi ,eşanjörden yağ çıkış sıcaklığı, atılacak ısı  miktarı ,mevcut soğutma suyu sıcaklığı

Hidrolik Sistemler İçin Genel Yağ Viskozitesi ve Yağlama Performansı

 

 

Yukarıdaki grafikte görüldüğü üzere optimum yağlama yağı için optimum sıcaklık 40 C civarı olmalıdır.

 

 

Yüksek Akışkan Sıcaklığı:

 

> Yağ sıcaklığı 82 C nin üzerine çıktığında ,hidrolik sistemdeki sızdırmazlık elemanları zarar görür ve yağın yaşlanması hızlanır.Bu sebeble hidrolik sistemleri 82 C nin üzerindeki yağ sıcaklıkları ile çalıştırmaktan kaçınmak gerekir.

 

> Isınan yağın vizkozitesi düşerek,system elemanlarının sorunsuz çalışması için gerekli olan optimum değerinden uzaklaşır.

 

> Isınan hidrolik system yağı, sistemin ısı dağıtma kapasitesini düşürür ve ısı yükünü artırır.

 

> Hidrolik sistemler ısıyı reservuarları aracılığı ile dışarı attıklarından ,sistemin ısınmasının önüne geçmek için öncelikle hidrolik yağ seviyesi takip edilmeli ve gerektiğinde doğru seviyeye getirilmelidir.

 

> Yağ yüksek basınca doğru iş yapmadan hareket ettiğinde ısı açığa çıkarır.Bu da hidrolik sistemdeki herhangi bir ekipmanın iç kaçağının ,yağın ısınmasına sebeb olması anlamına gelir.Bu ekipman  yüksek basınçtaki yağı piston keçesinden kaçıran bir silindirden yanlış ayarlanmış bir valfe kadar hidrolik system üzerindeki herhangi bir ekipman olabilir.

 

> Hava sıkıştığından sisteme giren havanın ,sistemdeki yağın ısınmasına sebeb olacağı açıktır.Daha once kavitasyonu anlatırken bahsedilen yağ içindeki hava boşlukları sıkıştığında ısınacak ve hidrolik yağın ısınmasına sebeb olacaktır.Hidrolik yağın ısınmasının önüne geçmek için sistemi kavitasyona ve hava girişine karşı korunmak gerekmektedir.

 

   > Hidrolik sistem yağlarının ısınmasının bir diğer sebebi de ısı eşenjörleridir.Eşanjörün ısı dağıtma kapasitesi hem yağın hem de soğutma sıvısı veya havanın akış hızına bağlı olduğundan ,eşenjörün tıkalı olmadığından ve ekipmanların düzgün çalıştığından emin olmak ve gerektiğinde değiştirmek gerekir.

 

   > Isı eşanjörlerinin performansını ve hidrolik yağ akış hızını kontrol etmek için bir infrared termometre kullanılabilinir.Bunu yapmak için eşenjöre giren ve çıkan yağın sıcaklığını ölçüp, aşağıdaki formülde yerine koymak  yeterli olacaktır.